Helló…

Szeptember elején egy kérdőív kitöltésére hívtuk Facebook-os közönségünket. Arra voltunk kíváncsiak, hogy vevőként milyen tapasztalatokat szereztetek lakás vásárlásaitok során. Az eredményeken nem lepődtünk meg, az előzetes elképzeléseinkkel összhangban alakultak a válaszok, és bár a válaszadók száma összetétele miatt nem tekinthetjük reprezentatívnak a felmérést, azért néhány alapvető következtetést így is levonhatunk belőle.

Mielőtt az eredményekről beszélnénk, a kérdőívet kitöltők összetételéről annyit érdemes elmondani, hogy nagyrészt (83%-ban) nők töltötték ki a kérdőívet, a válaszadók 81%-a 36-50 éves, a többiek pedig a 18-35 éves sávba tartoznak, azaz 50 felettiektől nem kaptunk választ, és az összes kitöltő között 73%-ban voltak azok, akik az elmúlt 3 évben vásároltak lakást, házat.

És akkor lássuk az eredményeket!

Közhely, de gyors felmérésünk is igazolta, hogy aki lakást keres, az mindenképpen az interneten (is) körbenéz. Minden válaszadó bejelölte ezt a választ. Második helyen a közvetítő irodák állnak, de ebben az irányban már csak a kérdőívet kitöltők kb. 1/4-e kutakodott. Ami még érdekes, hogy az “egyéb” válaszlehetőséget is mintegy 16% bejelölte, és itt többen számoltatok be arról, hogy a kiszemelt környéken nézelődve, érdeklődve keresett lakást.

A következő kérdés sem hozott meglepetést. Arra voltunk kíváncsiak, a hirdetés tartalmából mi az, ami alapján egy kereső kiválasztja, mit néz meg személyesen is, a 4 lehetséges elemből kértük, hogy a két legfontosabbat jelöljétek. Itt a képek és az irányár kapott kiemelkedően sok szavazatot, 84 illetve 76 %-ot.

A hirdetés és a valóságban tapasztaltak összehasonlítása során a válaszadóknak csak 10%-a jelölte, hogy azt kapta általában élőben, amit a hirdetés alapján várt. A csalódás oka általában az volt, hogy

  • a képek szebbnek, tágasabbnak mutatták a lakást,
  • a leírás nem tért ki a kevésbé előnyös adottságokra, ezekkel gyakran csak a megtekintés során szembesültetek,
  • a hirdetések gyakran csak a lakásról szólnak, nem mutatják be a házat, környéket.

A következő kérdéssel arra kerestük a választ, milyen állapotú lakást kerestek a kérdőívet kitöltők. Itt csak a válaszadók 1/4-e válaszolt úgy, hogy felújítandót szeretett volna vásárolni, a nagy többség legalább beköltözhető állapotút keresett.

És végül, a döntésben szerepet játszó tényezők esetében az objektív paraméterek kapták magasan a legtöbb szavazatot, ezt a lakás hangulata és a környezet kb. ugyanannyi szavazattal követte.

A konklúzió 🙂

  • Az interneten hirdetni jó!
  • Képeket feltölteni elkerülhetetlen!
  • Mutassunk jó, de reális ‘képet’!
  • A felújításokat és javításokat nem csak mi, a vevő sem akarja megcsinálni! Megéri venni a fáradtságot!
  • A fókusz legyen a pozítívumokon (ha ez a környék, akkor azon, ha lakás, akkor azon), de ne titkoljunk el semmit.

Lakást adtok el éppen vagy gondolkoztok rajta? Hívjatok (Zsuzsi 06204646743, Imi 06204175807) vagy írjatok nekünk a facebookon és megbeszéljük hogyan segíthetünk megtalálni azt az érdeklődőt, akinek a Ti lakásotok lesz az új otthona!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s