Nem csak optikai tuning…

Mostanában többször találkoztam azzal a vélekedéssel, hogy persze-persze, kicsit rendet rakunk, megterítjük az asztalt, csinálunk pár jó fotót és fel is készítettük a lakást az eladásra. Persze ez nekem, mint ‘home stagernek’ első hallásra rosszul esett, aztán elkezdtem azon gondolkozni, miért is látja a felületes szemlélő úgy, hogy egy lakott lakás esetében csupán optikai tuningról van szó, és hogyan lehetne legjobban megfogni a különbséget az alapos felkészítés és a ‘sittysuttyrendetrakokesvillantok’ hozzáállás között.

A kulcs abban rejlik, hogy mindaz, ami a hozzáadott értéket jelenti a home stagingben, gyakran rejtve marad a szem elől. Nézzük meg azt a négy legfontosabb területet, amivel a profi home staging szolgáltatás igazán hatásosan tudja elősegíteni egy ingatlan minél gyorsabb és jobb áron történő értékesítését. Elsősorban lakott lakások felkészítéséről írok most, hiszen egy üres ingatlan esetében sokkal egyértelműbb és látványosabb a különbség az alaphelyzet és a felkészített állapot között.

(Marketing) stratégia

Az egész folyamat lényege abban rejlik, hogy a lakást termékként kezeljük, adottságainak és a hozzá kapcsolódó lehetőségeknek megfelelő stratégiát alakítunk ki, és az értékesítés során minden lépésében erre építünk, ehhez nyúlunk vissza. A tudatos stratégia-építés eredményeképpen a lakás úgy fog kinézni, úgy lesz árazva, a hirdetésben úgy kerül bemutatásra, hogy olyan érdeklődőket vonzzon, akik az előre meghatározott célcsoportba tartoznak. Így nagyobb eséllyel találunk gyorsan, a hirdetési árnak megfelelő pénztárcával rendelkező vevőt.

Lakberendezés

A home staging lakberendezési vetülete is sokkal többet jelent annál, mint hogy rendet rakjunk, elpakoljuk a felesleges holmikat és szép dekorációkkal tegyük semlegesen otthonossá az adott teret. Még egy eredetileg – akár lakberendező segítségével megálmodott – szépen berendezett lakás esetében is foglalkozni kell azzal, hogy az addig saját életmódunknak  megfelelő, személyes igényeink alapján kialakított tér hogyan felelhet meg minél jobban az adott célcsoportba tartozó potenciális vevők ízlésének, igényeinek.

Emellett az, ahogyan lakunk egy lakásban, ahogy használjuk a tereket, mindig kicsit átalakítja a berendezést, a funkciókat. Ezért fontos, hogy külső szemmel ránézve meghatározzuk az egyes helyiségek lehető legjobb – célcsoport igényeihez illeszkedő – funkcióját és a berendezést ennek megfelelően alakítsuk ki. A dekoráció esetében is egyértelmű, hogy más hangulat illik például egy egyetemistáknak, fiatal egyedülállóknak vagy pároknak kínált lakásba, mint egy két- három gyerekes család ízlését tükröző otthonba.

Műszaki tartalom

A legnagyobb home staginggel kapcsolatos félreértés itt szokott előkerülni. Az ugyanis, hogy a lakás esetleges hátrányos tulajdonságai a jó felkészítés után nem lesznek annyira szembetűnőek, nem azt jelenti, hogy a foltos vagy repedt fal elé  odatoljuk a kanapét, a törött csempe elé teszünk egy fürdőszobai tárolót vagy a lepattant járólapot letakarjuk egy szőnyeggel. A home staging során feltárjuk azokat a hibákat, amik a vevő szemében árcsökkentő tényezők lehetnek, és megoldást keresünk rájuk. Ha nincs pénzügyi keret vagy más okból nincs lehetőség a gyors javításra, felkutatjuk a megoldási lehetőségeket és az érdeklődőknek már ezekkel együtt mutatjuk be a lakást (és esetleges hibáit). Ez az áralku során is kiszámíthatóbb és kedvezőbb eredményhez vezet.

Az, hogy a jól felkészített lakásban nem annyira feltűnőek a hátrányos tulajdonságok, annyit jelent, hogy minden – első ránézésre – nem éppen pozitív adottságból kihozzuk a maximumot. Megmutatjuk például, hogy egy fura formájú helyiséget hogy lehet praktikusan használni, berendezni, vagy hogy egy sötétebb szoba mitől nem lesz komor és lehangoló.

Érzelmi hatások

Az mindenki számára egyértelmű, hogy egy jól felkészített lakás érzelmi síkon is hat az érdeklődőkre, ezáltal is segítve a sikeres eladást. Emellett azonban a home staging tulajdonosi érzelmekre gyakorolt hatása sem hagyható figyelmen kívül. A felkészítési folyamat segíti az elengedést, támogatja a tulajdonost abban, hogy eddigi otthonát immár ne tekintse annyira a sajátjának, és ezzel elősegíti, hogy a jövőre koncentráljon, merjen tovább lépni.

Let’s MoveOn!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s