Úristen! Mindjárt itt vannak!

Ugye el tudod képzelni a helyzetet? Adott egy eladásra gyönyörűen felkészített lakás, amiben folytatod addigi életed. Egész héten nem volt időd a lakással foglalkozni, aztán pénteken, munkaidő vége felé hív egy érdeklődő, hogy még aznap este szeretné megnézni. Máshol lakik, csak aznap van a városban, de nagyon tetszett neki a hirdetésed, a képek alapján teljesen beleszeretett a lakásba. Hirtelen végigfut az agyadon, mi mindent kellene megcsinálni, mielőtt beengeded őt, és rájössz, hogy esélytelen, hogy este nyolc előtt olyan állapotokat teremts, amivel legalább meg tudod közelíteni a fotók hangulatát. Kínos, ugye? Ebben a cikkben azokat a praktikákat gyűjtöttem össze, amik segítenek megelőzni az ehhez hasonló szituációkat.

A home stagingnek, azaz az ingatlanok eladásra történő felkészítésének alapvetően három műfaja van. A virtuális home staging során az üres lakás berendezését csak megtervezik, és a hirdetésben az elkészült látványterveket mutatják be. Az érdeklődő ilyenkor csak egy üres lakást tekinthet meg személyesen, és az ő képzeleterején múlik, hogy bele tudja-e képzelni azokat a berendezési tárgyakat, amiket a látványterveken látott, vagy amelyek között ő szeretne élni. Üres lakások esetében a másik – már kézzelfogható élményt nyújtó – lehetőség, hogy bérelt vagy megvásárolt bútorok és dekorációk elhelyezésével teszed hangulatossá a teret, érzékelhetővé a funkciókat.

Egészen más lehetőségek adottak akkor, ha nem tudsz vagy nem szeretnél az értékesítés idejére kiköltözni a lakásból, és a “bentlakásos” home staging mellett döntesz. Ilyenkor úgy kell felkészíteni a lakást az eladásra, hogy a lakott állapotot vesszük alapul, és a végeredmény kialakítása során is figyelembe vesszük azt, hogy élhető maradjon a lakás, azaz minden nélkülözhetetlen használati tárgy elérhető maradjon. És igen, ilyenkor nagyobb figyelmet kell fordítani arra, hogy a lakás folyamatosan mutatható állapotban maradjon, de legalábbis maximum 30 perc alatt fel lehessen készülni egy esetleges érdeklődő fogadására. A helyzet kulcsa abban rejlik, hogyan tudjuk személyes használati tárgyainkat tárolni és mutatás esetén gyorsan elpakolni. Nézzük meg helyiségenként, mit lehet tenni ennek érdekében.

Konyha

Ez az egyik legproblémásabb terület – már ha használod is, rendeltetésszerűen. 🙂 A legfontosabb, hogy a pultot és a mosogatót folyamatosan tisztán kell tartani. A mosogatónak legjobb, ha citromsavas szivaccsal minden este áttörölgeted – így folyamatosan ragyogóan tisztán tarthatod. Jól teszed azt is ha rászoksz, hogy főzés és étkezés után egyből elmosogatsz vagy elpakolsz a mosogatógépbe, és a csepegtetőről is rendszeresen helyükre teszed a száraz edényeket. Ahhoz, hogy a pultról minden mutatás alkalmával el lehessen tenni a konyhai kisgépeket, és a szekrények belül is szellősek maradjanak (igen, van, aki a szekrénybe is bekukkant lakás nézés során!), érdemes átgondolni, mi az, amire rendszeresen szükséged van, a többit pedig jól elrakni valahova.

Ha rendszeresen – és fűszeresen – főzöl, a szagokkal is foglalkozni kell. A szellőztetés mellett segíthet az is, ha citrom szeleteket forralsz egy edényben vagy kint hagysz a pulton egy bögre ecetet éjszakára.

Fürdőszoba

Emlékszel még, hogy működött ez a kollégiumban? A család minden tagjának állíts össze egy kis kosarat vagy kozmetikai táskát, amiben mindent megtalál, amire a fürdőszobában szüksége lehet. Ezeket a kis táskákat pedig használat után mindenki könnyedén elrakhatja maga után a fürdőszobai szekrénybe.

A tisztaság megőrzése itt is fontos. A vízkő és szappan lerakódások elkerülése érdekében minden nap a reggeli vagy esti fürdőszobai “szertartás” után spriccelj citromsavas vizet a kényes területekre, majd töröld át egy ronggyal.

Hálószoba

A legtöbb személyes holmi az ágy mellett, az éjjeli szekrényen szokott összegyűlni. Ezeket tartsd zárt fiókban, vagy szerezz be egy tetővel rendelkező dobozt, ami befér az ágy alá. A ruhásszekrényben is tarts rendet és a levetett ruhák ne a padlón/ széken/ szobainason, hanem a szennyeskosárban landoljanak, vagy tedd vissza őket a szekrénybe. Ezek mellett persze alap, hogy minden reggel, miután felkeltél, vesd be az ágyat és szellőztess egy rövidet.

Nappali és dolgozó szoba

Itt is a zárt doboz, kosár vagy tárolós ülőke a leghasznosabb eszköz, amit a rend fenntartására használhatsz.  A dohányzó asztal aljában felhalmozott magazinokból mindig csak az utolsó 1-2 számot tartsd meg, és ha napilapot is olvasol, az előző számot minden reggel tedd a szelektív gyűjtőbe. A beérkező postát is egyből szortírozd. A befizetendő számlák és csekkek, válaszra váró levelek mehetnek egy zárt (de rendszeresen átnézett) dobozba vagy mappába, a többi a szelektív gyűjtő papíros rekeszébe.

Nem hangzik túl egyszerűen, igaz? Ez a fajta működés a család minden tagjától alkalmazkodást igényel, de idővel hozzá lehet szokni. Emellett lelkesíthet a tudat, hogy valószínűleg nem kell sokáig betartani ezeket a szabályokat, és hamarosan új otthonotokban úgy élhettek, ahogy az Nektek kényelmes.

Mire ezt végig olvasod, kedves Kisgyerekes Olvasó, biztosan felmerül benned is: “Ez így nagyon szépen hangzik, de a gyerekek mellett el sem tudom képzelni, hogy ezt hogyan valósíthatom meg!” Nekem is van két óvodás korú fiam, ezért gondolkodtam már a témán. De erről külön cikket tervezek írni, ahol nem csak a rendről, de a fotózásról, lakás mutatásról, költözésről is szót ejtek majd.

Forrás: Roslyn Ashford: Tips for Living in a Staged Home

One thought on “Úristen! Mindjárt itt vannak!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s